قابل توجه دانشجویان دانشگاه های پیام نور که در این ترم آزمون دروس عمومی آنها در ریلاین برگزار می شود.این راهنما را مطالعه بفرمایید

آموزش مدیریت دانشجویان در کلاس مجازی ادوبی کانکت(adobe connect)

Writer : admin

دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ تعداد بازدید : 330

در این مقاله قصد داریم بصورت مختصر و کاربردی نحوه مدیریت دانشجویان حاضر را در کلاس مجازی ادوبی کانکت (ADOBE CONNECT) آموزش بدهیم.

 

 همان طورکه درتصویرمشاهده می کنید درقسمت سمت راست پنجره ای داریم با عنوانattendees  ، با استفاده از این پنجره می توانیم حاضرین در کلاس را مشاهده کنیم همانطور که می دانیم بطور کلی کاربران در محیط ادوبی کانکت (adobe connect) به سه دسته تقسیم می شوند.

کاربران خاص(hosts) و کاربران presenter و کاربران participants :

کاربرخاص که همان استاد ومدیرجلسه محسوب می شود. و کاربر presenter هم که یک سری از دسترسی هارا نسبت به کاربر خاص یا همان host کمتر دارد و نسبت به participants دسترسی های بیشتری دارد.

باید بدانیدکه در واقع این host هست که تمامی این دسترسی هارا می تواند به دانشجو بدهد و در نهایت یک کاربر هایی داریم تحت عنوان participants که همان دانشجویان هستند. در تصویر پایین هم تصاویر از صفحه host می باشد و هم تصویر صفحه دانشجو، که در عکس پایین در این کلاس یک استاد و یک دانشجو می باشد.

 

در قسمت participants  اگر بخواهیم بعنوان یک استاد یک سری از دسترسی ها رو به این دانشجو بدهیم روی اسم دانشجو کلیک می کنیم توی این قسمت همانطور که در عکس مشاهده می کنید انواع دسترسی که ما میتوانیم به دانشجو بدهیم را می توانیم مشاهده کنیم.

گزینه اول یعنی start private chat یعنی استاد می خواهد یک چت خصوصی با این دانشجو داشته باشد که این در واقع پیام فقط برای این دانشجو ارسال می شود.

 

گزینه دومenable microphone  که اگر این گزینه انتخاب شود به آن دانشجو اجازه صحبت کردن داده می شود.

 

اگر در صفحه دانشجو نیز مشاهده کنید می بینید که گزینه میکروفون فعال می شود. ودانشجو باانتخاب کردن connection my audio می تواند صحبت کند .

 

دسترسی بعدی  دسترسی به وبکم و ویدیو هست که می توان آن را enable کرد.

توجه داشته باشید که هرکدام از این دسترسی هارا که بخواهیم به دانشجو بدهیم باید در لحظه اول آن را enable کنید که دسترسی به دانشجو داده شود. اگر بخواهیم دسترسی را قطع کنیم روی desable کلیک می کنیم.

دسترسی بعدی دسترسی نوشتن هست ، بعنوان مثال اگر بخواهیم  در صفحه استاد وایت برد خودمان راshare کنیم  و به دانشجو دسترسی enable drawing را بدهیم در صفحه دانشجو که مشاهده کنیم میبینم که دانشجو می تواند روی صفحهی وایت برد چیزی را بنویسد و همچنین اگردر صفحه استاد نگاه کنیم می توانیم پیام دانشجو  را ببینیم و در صفحه خودمان داشته باشیم.

 

دسترسی بعدی دسترسی به اشتراک گذاری ضفحه نمایش یا  share screen  می باشد.

 

و همچنین دسترسی بعدی امکان تغییر کاربر از کاربر participants به کاربر host یا presenter می باشد.

قابل توجه است که از لحاظ دسترسی ها کاربر host بالاترین دسترسی را دارا می باشدکه همان استاد یا مدیر جلسه حساب می شود و بعداز این کاربر ، کاربر presenter است که یکسری قابلیت ها و دسترسی های بیشتری از کاربر participants دارد و اگر بخواهیم دسترسی بیشتری به دانشجو بدهیم می توانیم فرد را بعنوان presenter در نظر بگیریم

 

برای دریافت فایل pdf این آموزش اینجا کلیک کنید.

همچنین برای دریافت راهنمایی های بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید

امیدوارم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد .

 

  • آموزش مدیریت دانشجویان در کلاس مجازی ادوبی کانکت(adobe connect)