قابل توجه دانشجویان دانشگاه های پیام نور که در این ترم آزمون دروس عمومی آنها در ریلاین برگزار می شود.این راهنما را مطالعه بفرمایید

مشکلات رایج در ادوبی کانکت(adobe connect)

Writer : admin

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ تعداد بازدید : 646

همانطور که می دانیم ادوبی کانکت برای برگزاری بسیاری از کلاس های آنلاین استفاده می شود....

 

 

همانطور که می دانیم ادوبی کانکت برای برگزاری بسیاری از کلاس های آنلاین استفاده می شود بنابراین می توانیم از این برنامه به خوبی استفاده کنیم اما همانطور که می دانیم مانند بسیاری دیگر از برنامه ها، این برنامه ممکن است گاهی دچار مشکلاتی شود که ما راه حل این مشکلات را نمی دانیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا رایج ترین مشکلات ادوبی کانکت و راه حل آن هارا برای شما بیان کنیم. 

 

  • Not ready

این مشکل به دلیل stop شدن سروریس ادوب کانکت می باشد (مواردی مانند  cpu usage بالا ، عدم ارتباط با دیتابیس و ...(

راه حل : ریست کردن سرویس های ادوب کانکت

 

  • کرش کردن کلاس

برخی مواقع برخی کلاس های ادوب کانکت کرش می کنند که یا به دلیل cpu usage بالا و یا دلایل ناشناخته می باشد

راه حل :

 1 - ابتدا سعی کنید با مرورگر وارد کلاس شوید و در صورت ورورد موفق reset layout را بزنید

 2 - وارد ادوب شده کلاس را حذف کنید و از داخل ریلاین مجدد کلاس را متصل کنید (جلسات ضبط شده پاک می شوند)

 3 - وارد سرور ادوب شده ، داخل دیتابیس ادوب کویری زیر را اجرا کنید :
select concat(sco_id,'-',Version) from PPS_Scos Where Sco_id=mettingIdخروجی این کویری اسم فولدر کلاس در ادوب می باشد . در مسیر Connect/7 این پوشه را پیدا کنید آن را تغییر نام داده و یک کلاس دیگر را به جای آن کپی کرده و نام آن را به همین نام تغییر دهید

 

  • Preparing the room

عدم باز شدن کلاس ها با مرورگر یا باز نشدن جلسات ضبط شده با مرورگر

این خطا مربوط به سرویس ترانسماکس هست.

 راه حل :

۱. باز بودن پورت ۲۴۴۳ و عدم فیلتر در آنتی ویروس و فایروال

۲. اجرای دستور api مربوطه در مرورگر سرور

۳. ریست کردن سرویس ترانسماکس

 

  • Connecting یا  connection error

با ریست شدن سرویس  media server این مشکل حل می شود.

 

شما عزیزان می توانید  برای دریافت راهنمایی های بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

  • مشکلات رایج در ادوبی کانکت(adobe connect)