راهنمای خرید lms

Writer : Shahriari_admin

شنبه ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ تعداد بازدید : 539

انتخاب و خرید سامانه LMS مناسب برای شرکت شما ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد. با بیش از 700 پلتفرم LMS در بازار، تشخیص اینکه ابتدا از کجا شروع کنید می تواند چالش برانگیز باشد. اما مهم ترین عناصری که یک LMS باید داشته باشد تا آن را به سرمایه گذاری ارزشمندی برای سازمان شما تبدیل کند، چیست؟

فرآیند خرید یک LMS به تحقیقات و رعایت نکات بسیاری از بخش های مختلف نیاز دارد، اما می­توان آن را با تقسیم کردن به برخی از موارد ضروری ساده کرد.

در اینجا 9 مورد از مهم ترین امکاناتی که LMS (سیستم مدیریت یادگیری) شما باید داشته باشد آورده شده است:

1. تجربه کاربری بصری

مطالعه اخیر محققین نشان می دهد که استفاده از 61 درصد از پلتفرم های یادگیری شرکتی دشوار است. انتخاب پلتفرمی که یک تجربه کاربری نهایی بصری ارائه می‌کند، برای کمک به ایجاد تعامل و حفظ یادگیرنده بسیار مهم است. مهم است که پلتفرمی را انتخاب کنید که نه تنها برای پیمایش ساده باشد، بلکه استفاده از آن لذت بخش باشد.

 

2. قابلیت های یادگیری اجتماعی

اگر به دنبال پلتفرمی هستید که به کارمندان شما امکان همکاری حداکثری را بدهد خرید LMS ریلاین را به شما پیشنهاد می دهیم .

توجه دقیق به قابلیت های یادگیری اجتماعی مهم است. مواردی مانند نظر دادن، لایک کردن یا اشتراک گذاری می توانند کمک زیادی به ایجاد همکاری بیشتر بین کاربران بکنند.

 

3. تالیف محتوای قدرتمند

تالیف محتوا، مدیران را قادر می­سازد تا آموزش­های سفارشی را برای کاربران سازمانشان توسعه دهند. بسیاری از سیستم‌های آموزشی اجازه تولید محتوا را نمی‌دهند، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که پلتفرم انتخابی شما امکان ایجاد محتوا را دارد و انواع محتوا را پشتیبانی می‌کند.

انواع محتوای محبوب شامل آپلود ویدیو، مدیریت فایل و ایجاد مقاله است. سیستم های پیشرفته تر ممکن است امکان ایجاد دوره و عملکرد آزمون را فراهم کنند.(این گزینه برای سامانه ال ام اس ریلاین فعال می باشد!)

 

بهترین ابزار آموزش الکترونیکی

4. یک محیط آموزشی ترکیبی

بسته به نوع محتوا و موادی که در دسترس دارید یا به دنبال ایجاد آن هستید، ممکن است به دنبال پلتفرمی باشید که قابلیت یادگیری ترکیبی را ارائه می دهد. یادگیری ترکیبی به یادگیرنده این امکان را می دهد که در برنامه درسی خود به صورت آنلاین شرکت کند و از طریق آموزش مستقیم یا حضوری در برنامه درسی فعالیت داشته باشد.

 

5. گزارش دهی و تحلیل دقیق

یافتن پلتفرمی که ویژگی‌های گزارش و ردیابی دقیق را ارائه می‌دهد برای اندازه‌گیری تأثیر مواد آموزشی و دوره‌های آموزشی شما حیاتی است. باید به دنبال سیستمی باشید که به شما امکان این را بدهد که گزارشات را در سطح فردی و گروهی ردیابی کنید و همچنین تکمیل تکالیف و سایر داده های حیاتی را پیگیری نمایید.

 

6. مسیرهای یادگیری شخصی

اگر قصد دارید محتوای خود را بسازید، مهم است که بررسی کنید آیا LMS دارای ویژگی های پیشرفته نویسندگی محتوا است تا امکان توسعه مسیرهای یادگیری یا مسیرهای آموزشی را فراهم کند. مسیرهای یادگیری روشی متوالی برای آموزش یا حضور کارکنان است و می تواند برای طیف وسیعی از موارد استفاده مفید باشد.

 

7. ارزیابی و ایجاد مسابقه

آزمون دانش روشی عالی برای بررسی اینکه آیا مواد آموزشی به نتایج صحیح کمک می کنند یا خیر. آزمون ها همچنین برای انطباق و مواد آموزشی اجباری برای اطمینان از رسیدن به سطح تکمیل عالی هستند.

 

8. اتوماسیون گردش کار

اگر مسئولیت آموزش گروه بزرگی از کاربران را بر عهده دارید، ممکن است تعیین کنید که آیا مایلید پلتفرمی با ویژگی‌های اتوماسیون به شما امکان دهد تا محتوا را به طور خودکار به کارمندان بر اساس موقعیت جغرافیایی یا نقش آنها اختصاص دهید یا به اشتراک بگذارید.

 

9. یادگیری در حال حرکت

همانطور که محل کار متحرک تر می شود، یافتن سیستمی که از یادگیری تلفن همراه پشتیبانی می کند بسیار مهم است تا امکان رشد و قابلیت استفاده طولانی مدت را فراهم کند. به دنبال پلتفرم هایی با برنامه های بومی یا رابط های پاسخگو باشید تا امکان مصرف موبایل را فراهم کند. همچنین مهم است که مطمئن شوید محتوای شما با پخش موبایل سازگار است.

***برای ارتباط بیشتر و مشاوره درباره سامانه LMS ریلاین با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.***

  • راهنمای خرید lms